fredag den 3. januar 2014

Kortfilm - Forløb

Kortfilm Forløb:

Inden vi gik igang med vores kortfilm, skulle vi først lave en form for brainstorm over vores ideer. Det første vi brugte var en brainstorm, derefter en plot point hvor vi skrev de 2 højdepunkter. Vi lavede også en aktantmodel af alle de vigtige roller. Vi lavede også et storyboard, så vi kunne finde de forskellige kameravinkler.

Godt og Skidt:

Jeg synes at brainstorm er en god øvelse, fordi at man på den måde kan få sine ideer ud. Jeg kan også godt lide plot-point metoden, fordi man på den måde finder højdepunktern i in kort-film, og på den måde ved man hvilke scener der måske skal lægges ekstra arbejde i, så det også kan ses hvor højdepunkterne er.

Hvad skal der gøres anderledes?

Jeg synes at alle burde filme med det samme kamera, fordi det gør en stor forskel på kvaliteten. Udover det synes jeg at der burde være både drenge og piger i de forskellige grupper, for på den måde får man varieret rollerne, og det synes jeg er grundlaget for en god film. Næste gang kunne Søren skrive nogle emner på små lapper papir, fordi jeg synes at nogle af kortfilmene var meget useriøse netop fordi man måske ikke rigtig havde noget emne, jeg tror at dette ville være en rigtig god ide.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar