fredag den 22. november 2013

Under Bæltestedet

Hurtigskrivning:


Jeg synes at filmen var ret mærkelig. Den gav ikke rigtig mening. Den handlede om 2 mænd der begge var forført af den samme kvinde, og kvinden var ikke interesseret i den anden. Jeg synes den har noget at gære med jalousi og afisning, det er som om at kvinden afviser den ene mand. Jeg synes at filmen var ret langtrukket, og følte ikke rigtigt jeg fik et budskab fra filmen. En anden ting der var under ligt var at man ikke kunne se deres ansigter. Det gjorde at man lagde meget mærke til deres håndbevægelser, og det så ret spøjst ud. Det er jo helt almindeligt at man bruger sine hænder når man er igang med en samtale, men når man ikke kan se deres ansigter, lægger man meget mærke til hvad der sker, på de steder man kan se. Fra starten af kunne man se, at det havde noget at gøre med forførelse, man ser en dame, i en rød kjole. En af mændene prøver flere gange at flirte med kvinden, han tager hendes hånd, hvor hun trækker den til sig, han hælder mere vin til hende, hvoimod hun siger nej og han invitere hende på middag, hvor hun pænt afviser.

Temaer: 

Jalousi, forførelse, afvisning, kærlighed, romance, tiltrukning, konkurrence, bromance.

Analyse:

Aktantmodel:


Hovedperson: Søren

Hjælper: Ingen

Modstander: Mikkel

Opgave: Vise at han kan score damer

Opgavestiller: Ham selv og Mikkel

Løsning: Naja vil ikke have ham


Personkarakteristik Søren:

Han ligner en der er i starten af 40'erne, har små rynker i ansigtet som er tydelige. Han har medium gråt skæg og hår. Søren er et konkurrencemenneske med stort "K", han vil prøve at score Naja, men hun er ikke interesseret. Søren ryger, og ligner en der har gjort det et godt stykke tid. Han er ikke en gentleman, men han er selvsikker og har styr på sig selv. Jeg tror at han har uheld med kvinder, og det tror jeg Naja kan mærke på hans væremåde. Jeg tror han var været gift og skilt, og har en datter, han ikke har lov til at se af eks-konen.   


Hovedpersom: Mikkel

Hjælper: Det ser ud som om Naja vil have ham

Modstander: Søren

Opgave: Vise at han har ægte følelser for hende, modsat Søren

Opgavestiller: Søren

Løsning: Naja og Mikkel forlader restauranten 



Personkarakteristik Mikkel:

Mikkel ligner en i slutningen af 40'erne, og virker som en flink og rar mand, dog med kvindeproblemer. Han virker lidt stresset i filmen, jeg tror han er igang med en skilsmisse med sin første kone. Han virker meget fortabt hvad angår kvinder, og derfor tror jeg han er lettet da han ser Naja, som han efter sigende har gået i skole med. Jeg tror at hun var hans første unge kærlighed. Han har medium brunt hår, ikke for lyst, han har ikke barberet sig i nogle dage. Mikkel havde ægte følelser for Naja, og følte måske at Søren prøvede at komme i mellem deres kærlighed.


Hvad tror du der sker?

Jeg tror at efter Naja løber efter Mikkel, de begynder at kysse, og derefter tager hjem hos Naja, hvor de har sex. Mikkel og Søren er ikke venner mere, selv efter Søren kommer for at undskylde. Naja og Mikkel er lykkelige, og et lille år efter får de en datter, Sofie, som bliver deres lille øjesten. De stifter familie, og har det rigtig godt til deres dages ende.

Plot point model:

Modellen viser 2 højdepunkter som man oplever under middagen.




Undersøg en person:


Når kameraet filmer under bordet, og vi ser at Søren taber skeen, opdager han at Naja og Mikkel har noget kørende. 

Forskellen mellem sommersøndag og under bæltestedet:

I begge film har det meget at gøre med deres kropssprog - og bevægelser. I kortfilem sommersøndag viser de deres ansigter, og man lægger derfor ikke så meghet mærke til kropssprog, mens i under bæltestedet får man deres ansigt vist delvist, og det gør at man bemærker andre ting.

Hvilken er bedst - sommersøndag eller under bæltestedet?

Jeg synes at sommerøndag er bedre end under bæltestedet, fordi at filmen fanger én, nogenlunde i midten af filmen. Det er der det begynder at gå galt. Og selv før det begynder at gå galt, er den stadig fangende, f. eks. da man finder ud af at eks-konen ikke kunne passe sønnen. Jeg synes at under bæltestedet var meget langtrukket, og virkelig kedelig til ca. 6. minut, hvor Søren opdager hvad Mikkel og Naja har gang i. Under bæltestedet var også god, fordi den var anderledes. Jeg lagde personligt meget mærke til deres håndbevægelser, og det indrammede personernes personlighed. Men stadig - jeg er meget til spænding, og ikke så meget til langtrukket drama.
























Ingen kommentarer:

Send en kommentar